Sunday, May 22, 2011

~ iLmU PeNyuLuh KeHiduPan :) ~

ello2... Assalamualaikum:) aku nak cta kt k0wg smua ttg apa yang telah pelajari sejak 2,3 hari nie... dalam kesibukkan aku utk membuat persediaan akhir sebelum aku menjalani Latihan Industri, aku telah mengikuti Ceramah yang telah di sampaikan oleh seorang Ustaz yang bernama Ustaz Kazim Elias... pelbagai topik yang telah di kupas oleh Ustaz nie.. topik yang paling membuatkan aku tertarik ialah topik yang menceritakan kisah mengenai Nabi-Nabi ULUL AZMI... Ustz Kazim nie cerita sal dugaan yang di hadapi oleh Nabi-Nabi ULUL AZMI.. banyak yang menyentuh perasaan sesiapa yang mendengar mengenai kisah2 Nya... pas 2 aku juga mengetahui sal kemuculan dajjal di dunia... sbenarnya dajjal telah pown muncul tetapi kita saja yang x sedar akan kemunculannya... terdapat 2 dajjal iaitu dajjal kecil dan dajjal besar... dajjal kecil nie bkanlah sperti yang kita pernah dengar dripada owg2 tua 2... dajjal ini tidak bermata 1, tidak mempunyai kekuasaan n dajjal nie jgak x mampu untuk menukarkan gunung kepada emas... terdapat 30 dajjal kecil yang telah muncul di dunia nie sbelum hari Pembalasan berlaku... antara kegiatan dajjal kecil ini ialah mengaku dirinya sebagai Nabi atau Rasul... yang sebenarnya adalah 1 pembohongan semata2... huhu... manakala dajjal besar sama seperti yang kita pernah dengar dari owg2 tua dulu iaitu bermata 1, mempunyai kekuasaan seperti mampu bergerak d atas bumi mengikut kehendaknya kecuali 2 tempat. . .  salah 1 nya Mekah Al Mukkarammah... dajjal kecil telah muncul sejak zaman Nabi Muhammad lg iaitu 1400 tahun dahulu... lau nak tau lebih terperinci mengenai kisah2 ini kalian smua bolehlah mengikuti ceramah beliau di youtube... banyak faedah n pengajaran yang aku dapat antaranya aku dapat tau sal nikah kahwin pas 2 gigitan jin pas 2 apabila jin jatuh cinta... huhhh mcm2 n aku amat enjoy ngan ceramah nie walaupown tidak bersama dgan Us nie secara live tp ilmu yang aku dpat cukup banyak. . .  k thats all:)

No comments:

Post a Comment

LaYannnn:)=>