Sunday, May 22, 2011

~ aKhirNya seBuaH pEnaNtiAn :) ~

SaLam. . . dah lama agaknya aku x mencoret2 n mnyonteng2 dinding blog aku nie kn. . . huhu d sbbkan kebizian aku dalam prosess persiapan diri terakhir sebelum aku menceburkan diri di alam pekerjaan yang sebelum ini aku  sangka inilah alam pekerjaan yang aku akan jadikan sbgai modal atau alternatif untuk memajukan diri sendiri. . .  Waaaaahhhh ayatt sasterawan kah?? hek hek hek. . . x da la aku saja ja 2. . . ngEee~ hoho msti ada diantara k0wg yang tertanya2 apakah pekerjaan yang bakal aku kerja t. . . hihi (lau x tertanya2 pown habaq p la nOo HuHu). . . pada tanggal 4 julai 2011 aku akan melangkah ke industri yang agak baru bertapak n berkembang di Malaysia iaitu industri Maritim . . .  di dalam industri nie aku memikul tanggungjawab dan bertugas sebagai Marine Surveyor yang mana tugas2ku adalah berkaitan dengan pemeriksaan segala equipment yang berkaitan dengan industri Maritim. . . HuHuHu. . . aku akan mula mngenali pekerjaan ini di bawah syarikat yang agak terkenal di dalam bidang inspection iaitu company Peterson Control Union yg terletak di North Port (Klang, Selangor). . . aku dgar company ini menjalankan bisnes Oil & Gas . . . so tugas aku t aku jangka aku akan lebih banyak bermain ngan Minyak maka jadilah org Minyak hahaha. . . tugas aku ialah membuat pemeriksaan kualiti n kuantiti minyak n mybe jgak aku kna wat inspection bagi Dangerous and Hazardous(Noxious) cargo. . .  lebih banyak bermain ngan Sounding Tape( alat yang digunakan bagi mengukur minyak) hoho. . mybe jgak aku terpaksa membuat pemeriksaan Draft n Ullage kapal. . .  huk huk huk susah 2 beb. . . huhu tp kna wat gak r. . . coz tanggungjawab . . . lau x bt bla masa kta nak blajar n paham tol ark??? huk huk huk. . .  aku dgar tugas sbgai seorang suveyor nie tanggungjawab dya besar. . .  lau salah sikit msa inspection n terjadi sesuatu yang x diingini berlaku semasa "Seaways or Voyage" (pelayaran maritime) aku yang kena bertangunggjawab. . . (huhuhu dgaq pown aku takut) tp ini lah risiko yang terpaksa aku tanggung. . . INSYALLAH... aku harap x da la kes cam 2 terjadi kat aku. . .  hoho mnx2 cam 2 la weyhh. . . aku kini sibuk nak pk sal rumah utk kami berteduh t. . . ngan discuss2 ngan rakan2 setugas yg mana juga ditugaskan d North Port cuma Company ja berbeza. . . huhu wish me a Luck k:). . .  ngEee~
~Sounding Tape~

No comments:

Post a Comment

LaYannnn:)=>